Нормальный тест. Мне вот эта часть с электрокомпанией вообще самой простой показалась. Смотрите, вот же ответ:Remember we can now supply electricity and gas at your new address, anywhere in the UK.Перевод: "Помните, мы теперь можем провести электричество и газ на ваш новый адрес куда угодно в UK". Т.е. прямой true ответ на вопрос: Eastern Energy supplies energy to households throughout the country.
Разбор непонятных вопросов Reading
#1 - 11 00января , четверг
|
|
Посетитель
Сообщений: 8
Оффлайн
|
0
ну может вы мне ответите, что за тесты вы все делаете? |
#2 - 11 00января , четверг
|
|
новичёк
Сообщений: 35
Оффлайн
|
0
Cambridge IELTS7 и IELTS8. Всё есть на торрентах.
|
#3 - 11 00января , четверг
|
|
Посетитель
Сообщений: 8
Оффлайн
|
0
Cambridge IELTS7 и IELTS8. Всё есть на торрентах. |
#4 - 18 марта 2010, четверг
|
|
новичёк
Сообщений: 11
Оффлайн
|
0
IELTS 7, General reading test AEASTERN ENERGYWe are here to help and provide you with personal advice on any matters connected with your bill or any other queries regarding your and electricity supply.<b>Moving home Please give as much notice as possible if you are moving home, but at least 48 hours is required for us to make the necessary arrangements for your gas and electricity supply. Please telephone our 24-hour line on 01316753219 with details of your move. Tell the new occupant that Eastern Energy supply the household, to ensure the service is not interrupted. Remember we can now supply electricity and gas at your new address, anywhere in the UK. if you do not contact us, you may be held responsible for the payment for electricity used after you have moved.<b>Meter reading Eastern Energy uses various types of meter ranging from the traditional dial meter to new technology digital display meters. Always read the meter from left to right, ignoring any red dials. If you require assistance, contact our 24-hour line on 0600 7310 310.<b>Energy Efficiency Line
If you would like advice on the efficient use of energy, please call our Energy Efficiency Line on 0995 762 513. Please do not use this number for any other enquiries.<b>Special services</b>Passwords - you can choose a password so that, whenever we visit you at home, you will know it is us. For more information, ring our helpline on 0995 7290 290.<b>Help any advice If you need help or advice with any issues, please contact us on 01316 440188. Complaints We hope you will never have a problem or cause to complain, but, if you do, please contact our complaints handling team at PO Box 220, Stanfield, ST55 6GF or telephone us on 01316 753270. Supply failure If you experience any problems with your electricity supply, please call free on 0600 7838 836, 24 hours a day seven days a week<b>Questions 1-7 Do the following statements agree with the information given in the text above? (True, False, Not given)1. Customers should inform Eastern Energy of a chenge of address on arrival at their new home.2. Customers are expected to read their own gas or electricity meters.3. It is now cheaper to use gas rather than electricity as a form of heating.4. Eastern Energy supplies energy to households throughout the country.5. The Energy Efficiency Line also handles queries about energy supply.6. All complaints about energy supply should be made by phone.7. Customers are not charged for the call when they report a fault in supply. Редактировалось: 1 раз (Последний: 26 августа 2011 в 16:00)
|
#5 - 18 марта 2010, четверг
|
|
Посетитель
Сообщений: 4
Оффлайн
|
0
А какие именно вопросы здесь непонятны? Я в этой секции не сделал ни одной ошибки.А вообще интересная идея, можно кидать сюда все непонятные вопросы Reading.1. F (but at least 48 hours is required)2. T ( Always read the meter from left to right, ignoring any red dials.)3. NG (ну, мастера скимминга и сканнинга, что вы тут будете скиммить )4. T (anywhere in the UK) 5. F (Please do not use this number for any other enquiries)6. F (PO Box 220, Stanfield, ST55 6GF or telephone us)7. T (please call free)
|
#6 - 18 марта 2010, четверг
|
|
новичёк
Сообщений: 11
Оффлайн
|
0
EASTERN ENERGYWe are here to help and provide you with personal advice on any matters connected with your bill or any other queries regarding your and electricity supply.
Moving home</b>Please give as much notice as possible if you are moving home, but at least 48 hours is required for us to make the necessary arrangements for your gas and electricity supply. Please telephone our 24-hour line on 01316753219 with details of your move. Tell the new occupant that Eastern Energy supply the household, to ensure the service is not interrupted. (1 вопрос) Remember we can now supply electricity and gas at your new address, anywhere in the UK. (4 вопрос) If you do not contact us, you may be held responsible for the payment for electricity used after you have moved.<b>Meter reading Eastern Energy uses various types of meter ranging from the traditional dial meter to new technology digital display meters. Always read the meter from left to right, ignoring any red dials. (2 вопрос) If you require assistance, contact our 24-hour line on 0600 7310 310. Energy Efficiency Line If you would like advice on the efficient use of energy, please call our Energy Efficiency Line on 0995 762 513. Please do not use this number for any other enquiries. Special services</b>Passwords - you can choose a password so that, whenever we visit you at home, you will know it is us. For more information, ring our helpline on 0995 7290 290.<b>Help any advice If you need help or advice with any issues, please contact us on 01316 440188. Complaints We hope you will never have a problem or cause to complain, but, if you do, please contact our complaints handling team at PO Box 220, Stanfield, ST55 6GF or telephone us on 01316 753270. (6 вопрос Supply failure If you experience any problems with your electricity supply, please call free 7 вопрос) on 0600 7838 836, 24 hours a day seven days a week<b>Questions 1-7 Do the following statements agree with the information given in the text above? (True, False, Not given)1. Customers should inform Eastern Energy of a change of address on arrival at their new home. (False)Не понимаю, почему здесь ответ "False". В тексте сказано, пожалуйста сообщите нам о переезде и новом адресе ,чтоб мы проверили, подключено ли все там. Мне кажется тут логичным ответ ответ "True". Поясните почему не так.2. Customers are expected to read their own gas or electricity meters. (True)В тексте сказано, всегда считывайте показания слева направо, не вижу инфромации, что мы ожидаем что вы считывать будете сами.3. It is now cheaper to use gas rather than electricity as a form of heating. (Not given)Тут понятно. Нет такой инфы в тексте, все правильно.4. Eastern Energy supplies energy to households throughout the country. (True)В тексте прямой ответ.5. The Energy Efficiency Line also handles queries about energy supply. (False)Не нашел ответ. Где он?6. All complaints about energy supply should be made by phone. (False)В тексте прямой ответ.7. Customers are not charged for the call when they report a fault in supply (True)В тексте прямой ответ.Итого, у меня вопросы по № 1, 2, 5 Редактировалось: 1 раз (Последний: 26 августа 2011 в 16:02)
|
#7 - 18 марта 2010, четверг
|
|
новичёк
Сообщений: 11
Оффлайн
|
0
спасибо за ответ, который предвосхитил вопросы)). Тем не менее, остается вопрос № 2.2. Customers are expected to read their own gas or electricity meters.(True)В тексте сказано, всегда считывайте показания слева направо, не вижу инфромации, что мы ожидаем что вы считывать будете сами.
|
#8 - 18 марта 2010, четверг
|
|
новичёк
Сообщений: 11
Оффлайн
|
0
в общем, спасибо! Подумал еще раз над ответами, все моя проклятая невнимательность. Теперь все кажется логичным. Походу, та же проблема, что и в Listening у меня. Вроде все понимаю что написано, но проскакивая детали, делаю ошибки в них. Я воспринял к примеру ответ № 2, что показания человек будет считывать сам, а в вопросе такого не было. Было просто, что ожидается, что вообще человек попытается считать сам (хотя бы раз).З.Ы. Кажется придется попить какие-нибудь таблетки, повышающие внимательность и обучаемость - фенотропил.
|
#9 - 18 марта 2010, четверг
|
|
Посетитель
Сообщений: 4
Оффлайн
|
0
Вопрос 2, это точно как в России Хотим заплатить за свет, подходим к счетчику, пишем показания, идем платим.Мы are expected to read our own meters, т.е. к нам не приходят каждый месяц ни квитанции как за межгород ни тетенька из Петроэлектросбыта которая заполняла бы за нас показания счетчика. В тексте инструкции как это делать (вдруг какой-то араб по-привычке справа налево прочитает цифры?).Главное во многих вопросах не думать больше, чем надо. Например ДАЛЕЕ СПОЙЛЕР!Тетя, внимательно читая книгу про Древний Египет, увидела на фотографии интересный иероголиф.Вопрос. Она увидела его на стене храма? T/F/NGМожно подумать, что это NG, т.к. неизвестно что там на фото было, был ли иероглиф на стене храма, обелиска или еще где.Но это всего-лишь F. Нет, не на стене, а в книге
|
#10 - 18 марта 2010, четверг
|
|
новичёк
Сообщений: 26
Оффлайн
|
0
в общем, спасибо! Подумал еще раз над ответами, все моя проклятая невнимательность. Теперь все кажется логичным. |
Быстрый ответ
Чтобы писать на форуме, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь.